Ads Top

Disqus Shortname

Isnin, 17 November 2014

Bekas pengurus saman Zizan RM500,000

PEN TEKAN BLOG - BEKAS pengurus Zizan Razak telah mengemukakan saman berjumlah RM500,000 selepas pelawak ini didakwa melanggar kontrak pengurusan artis yang ditandatanganinya.

Marina Juki selaku plaintif telah memfailkan saman di Mahkamah Seksyen Kuala Lumpur pada 6 November lalu.

Saman tersebut difailkan selepas Marina dari Wire Fame Entertainment Sdn Bhd mendapati Zizan melanggar syarat kontrak apabila dia bekerjasama dengan syarikat lain sedangkan perjanjian bersama Wire Fame masih belum tamat yang mana ia berakhir pada 5 Mei 2015.

PEN TEKAN BLOG: http://pentekan.blogspot.com

Marina selalu plantif menuntut ganti rugi khas lebih RM500 ribu, ganti rugi am sebanyak 15 peratus ke atas semua pendapatan yang diperoleh Zizan daripada syarikat pengurusan lain.

Dalam pada itu, Marina juga menuntut faedah lain sebanyak 5 peratus setahun dari tarikh pemfailan saman berkenaan. Selain itu, beliau juga memohon injunksi bagi menghalang defendan daripada meneruskan kontrak dengan pihak syarikat pengurusan baru memandangkan dia masih lagi mempunyai kontrak yang sah bersama plaintif.

Marina turut membuat tuntutan ganti rugi bagi pelanggaran kontrak tersebut termasuklah kos dan lain-lain tuntutan munasabah oleh pihak mahkamah.

SINAR HARIAN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan