Ads Top

Disqus Shortname

Ahad, 16 Ogos 2015

Apa Cerita Kelantan vs Johor DT





Apa cerita orang Kelantan?
Apa cerita orang Johor?

Inilah yang dikata orang rumah sudah siap. Pahat masih berbunyi. Macam-macam hal dalam arena bola sepak tempatan di negara kita. Perlawanan telah tamat tapi masih ada yang tidak puas hati tentang perlawanan bola sepak antara kelantan lawan johor darul taazim malam tadi. Sana kutuk sini, sini kutuk sana. Agak-agak sampai bila ini berlarutan. Dekat facebok, Whatsapp, WeChat, dan lain lagi masih hangat membincangkan antara perlawanan bola sepak kelantan lawan johor darul taazim ini.

Kita kena ingat, kita adalah rakyat Malaysia yang sepatut bersatu dan bukannya mengutuk antara satu sama lain. Walaupun kita berlainan Negeri. Ia tetap rakyat Malaysia.

Apa yang merisaukan saya, kalau ini berlarutan untuk masa yang panjang kemungkinan ini akan menjadi perbalahan antara dua negeri. Hanya di sebabkan perlawanan bola sepak.

Sebagai rakyat Malaysia kita harus bersatu untuk memajukan sukan bola sepak tempatan. Kalau bukan kita siapa lagi yang mampu untuk menyokong pasukan kita. Bola adalah bulat. Kadang-kadang diatas, kadang -kadang dibawah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan