Ads Top

Disqus Shortname

Ahad, 9 Ogos 2015

My Name Is Azhar





kita kena hadapi dugaan dengan tabah
My name is Azhar.. ....
Haha.. Ini bukan nak perkenalkan diri. Aku tak tahu nak post apa. Saje jer buat semak kat dalam blog. Hahaha.

Dalam perjalanan hidup ni ada bermacam-macam dugaan yang perlu kita menghadapi dengan hati yang tabah. Selepas satu pasti datang lagi dugaan. Ini adalah untuk memberi kita kekuatan untuk menghadapi dugaan yang lebih mencabar. Kita mesti menghadapinya. Kita tak boleh lari dengan dugaan yang datang. Ini adalah cabaran hidup.

Seperti juga rakan aku dengan kes terbarunya. Dia kemalangan jalan raya. Namun dalam kemalangan itu dia tidak mengelami kecederaan langsung. Tapi mungkin ini adalah dugaan paling besar dalam hidup dia.

Kenapa aku kata ini adalah dugaan paling besar untuk dia. Ini kerana dalam kemalangan itu dia telah berlanggar dengan kenderaan lain. Untuk masalah ganti rugi untuk kereta yang dia langgar itu mungkin tak jadi masalah bagi dia. Kerana segala kerosakkan yang dialaminya itu telah di tuntut atas insurance kereta yang di pandunya. Namun masalah besar baginya adalah dia memandu bukan kereta dia sendiri. Maksudnya kereta pinjam. Jadi dia tuan asal kereta meminta dia untuk bertanggung jawab atas apa yang apa yang dia lakukan. Dia kena membayar ganti rugi kereta yang di pandunya.

Kereta yang dipandunya mengelami kerosakkan teruk. Mungkin membabitkan kos yang besar. Jadi ini adalah dugaan bagi dia untuk menyelesaikan masalah ini. Dia kena hadapi juga untuk menyelasaikannya.

Seperti kes diatas. Masalah atau dugaan yang kita hadapi kita kena menghadapai dengan tabah. Kita memang tak boleh lari luntuk menyelesaikannya. Kita ambilkan pengajaran untuk kita menjadi lebih matang dalam menyelesaikan masalah ini.

Dalam kes aku juga aku kena menghadapi juga untuk meneruskan kehidupan. Masalah aku adalah maslah rumah tangga yang mungkin tak patut di kongsi untuk tontonan awam.

Setiap dugaan aku kena hadapi. Aku adalah aku. Aku bukan orang lain. Dan pastinya My name is Azhar

Tiada ulasan:

Catat Ulasan