Ads Top

Disqus Shortname

Ahad, 9 Ogos 2015

Malaysia Sekarang Dalam Kucar-Kacir




Salam blogger..
Saya dah lama tak update post blog ni. Maklumlah sekarang ni asyik sibuk memanjang.  sibuk pun pasal kerja jugak. Bukan sibuk pasal enjoy. Kerja pun enjoy jugak. Betul tak.. hahaha.

Sekarang ni macam-macam berlaku kat Malaysia sejak kebelakangan ini. Apa nak jadi la Malaysia sekarang ni.  Ada kes bergaduh kat Low Yat. Pertembungan orang melayu dengan orang china. Ada jugak kes bergaduh kat perak antara india dengan melayu. Kes bunuh pun popular jugak kat negara kita. Ini kah perpaduan rakyat malaysia. Saling bermusuhan antara kaum. 

Demi menegak kan keadilan untuk negara kita. Di mana pemimpin berada ketika kes ini berlaku. Kenapa kes semua ini boleh berlaku. Mungkin kita ikut resam zaman sekarang. Siapa yang hebat dialah yang berkuasa. Dan ada juga yang duduk di atas pagar dan lihat siapa yang menang jadi arang dan kalah jadi abu. 

Kalau kes ini berterusan kita mungkian akan dijajah semula oleh penjajah. Terutamanya Amerika. Mereka mencari peluang untuk menjajah kita secara terang-terangan. Sebenarnya kita telah pun di jajah oleh Amerika.   Cuma kita jer yang tak sedar. Mereka telah menjajah minda kita. 

Pasal politik pun tak kurang hebat juga. Kes Timbalan Perdana Menteri kena pecat. Pada pendapat saya. Mungkin ini adalah permulaan perpecahan dalam parti BN. Tapi saya malas nak komen pasal politik. Sebab saya pun bukan arif sangat pasal politik. Tapi kadang-kadang kemelut dalam politik ni akan menyebabkan rakyat sengsara. Cubalah pemimpin mana-mana parti berfikir untuk rakyat. Bukan untuk kepentingan diri-sendiri. 

Untuk akhir sekali  cuba kita fikir kita ni asal mana. Datang dari mana. Dan bertindaklah atas pemikiran bukan bertindak atas kekuatan sendiri. Yang kuasa bantulah yang lemah. Yang lemah ikutlah telunjuk yang bijak. Jadilah rakyat Malaysia yang berminda dan ada wawasan sendiri.

Sekian.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan