Ads Top

Disqus Shortname

Ahad, 30 November 2014

[5 GAMBAR] Air Naik Di Flat Bukit Setongkol Perdana, kuantan

PEN TEKAN BLOG -> Di atas adalah gambar-gambar yang di ambil di Flat Bukit Setongkol Perdana sebentar tadi.

Lebih kurang dalam 2.30 petang sedang aku menonton Astro. Cerita aku dah lupa. Tiba-tiba Astro jadi blank. Rupa-rupanya hari nak hujan. Aku tengok kat luar rumah. Dah gelap macam pukul 7 malam. Sempat juga la ambil 1 gambar masa nak hujan.

Lepas tu aku pun masuk bilik. Kononnya nak tidor. Sebab tidor time hujan ni lagi nyenyak tidur.

Tiba-tiba adik ipar aku panggil aku. Dia cakap dah banyak duit ker. Aku pun balas balik kenapanya. Dia cakap kalau dah rasa duit banyak tak payah lah alih motor. Air kat bawah dah naik. Tunggu masa jer nak tenggelam.

Aku pun berlari ke tingkap tengok keadaan kat bawah. Rupanya air dah naik. Aku pun berlari turun flat. Orang dah ramai. Semua dah alih kereta. Tinggal kereta myvi jer yang belum di alih. Mungkin tuan punya kereta tu tak ada kat rumah. Dah keluar agaknya.

PEN TEKAN BLOG -> http://pentekan.blogspot.com

Motor-motor parking bawah flat jer yang belum di alihkan. Sebab bawah flat tinggi sedikit dari luar. Jadi air masih belum naik lagi.

Aku masih belum alih lagi motor aku. Sebab hujan dah perlahan sedikit dari tadi. Aku pun tunggu la kat situ dengan pemilik motor yang lain. Aku malas nak alih sebab malas nak redah hujan takut demam. Kalau keadaan kritikal terpaksa juga redah hujan.

Dalam lepak sama dengan orang lain. Sempat juga la snap beberapa gambar untuk di muatkan dalam blog.

Hujan pada masa tu lebat sangat. Hanya 1 jam air dah naik.

p/s: Peringatan untuk ibu bapa di luar sana. Sekarang musim hujan. Dan barangkali akan berlaku banjir di tempat anda. Awasi lah anak anda bermain diluar. Sebab malang tak berbau. Jangan leka dengan keseronokkan dalam bilik hingga lupa zuriat di luar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan